Veľká Noc “po našom” v Karlovych Varoch – I. časť

Na Veľkú Noc sme sa rozhodli využiť predĺžený víkend a konečne sa nám podarilo vidieť Karlovy Vary. Mesto, ktoré žije svojim vlastným životom, kúpeľnou tradíciou, liečivými prameňmi a počujete tu skôr ruštinu a nemčinu. Zo Slovenska sú vzdialené pomerne ďaleko, takže je naozaj dobré vyhradiť si aspoň 4 dni s cestou a viac, aby sa to oplatilo. Nám navyše vyšlo nádherné jarné počasie, takže čo viac si priať, a Veľká Noc po našom môže začať…

1. deň – piatok: Úmorná cesta, ubytovanie, malá prechádzka

Vyrážame ráno o 8:00, počasie je teplé a slnečné, cesta prebieha normálne asi tak po Brno, kde sa máme napojiť na diaľnicu smer Praha. Tu ma totiž prekvapuje dosť nekvalitná diaľnica, na častých úsekoch sa tu pracuje, aj keď na toto sa podľa google maps môžte pripraviť už vopred. Horšie je na tom opačný smer s obrovskými kolónami a my len tŕpneme, aby to niekde nezastihlo aj nás. Našťastie nás zastihne zdržanie len pred Karlovymi Varmi asi 15min, čo je celkom v pohode.

Čo nie je až tak v pohode je môj stav. Málokedy mám pri cestovaní problémy, no tento týždeň som bola celkom prechladnutá a zrejme som mala v dutinách iný tlak ako zvyčajne či čo, a tak už pred Prahou mám hrozné pocity v hlave aj žalúdku, a všetko sa mi točí. V takýchto chvíľach odporúčam jediné – zastaviť aspoň na pár minút a prejsť sa po čerstvom vzduchu. Mne pomáha aj malé množstvo vody, či mentolový cukrík na žalúdok. A hlavne ak cestujete s niekým, tak držte spolu, aspoň mňa vie najlepšie upokojiť podpora od svojho spolujazdca. Okolo tretej nás už vítajú Karlovy Vary a úspešne parkujeme auto. S tým parkovaním je to celkom zaujímavé, nakoľko priamo v centre sú ulice dosť stiesnené. My sme mali akurát miesto s parkovaním zdarma, no vyžadovalo si skutočne skúseného šoféra, takže vďaka za toho môjho.

Po ubytovaní som schopná len jediné, a to spánok. Cesta ma tentokrát skutočne zmohla, aj keď veľakrát som zvládla už aj horšie alebo dlhšie trasy, no treba s tým rátať. Nie sme stroje a aj takéto veci patria k cestovaniu. Našťastie deň nie je úplne stratený, a tak nakoniec zvládam aj podvečernú prechádzku od prameňa Vřídlo k hotelu Pupp.

Inak ubytovanie máme fakt blízko do mesta, čo je podľa mňa to najdôležitejšie, aby ste si to tu naozaj vychutnali. My sme si našli apartmán asi 3 minútky od prvého prameňa Vřídlo, nachádza sa síce na dosť strmej ulici, ale my sme to brali ako v rámci fitka. Z našich skúseností teda môžme odporučiť Apartmán Kolma 42.

2. deň – sobota: Prieskum mesta, Becherovka, Wellness a večerná atmosféra

Zobúdzam sa konečne svieža a bez bolestí v žalúdku, a vyrážame na nákup potravín keďže asi 2 minútky od bytu je obchod. Na byte máme aj kuchynku, takže nakupujeme jedlo aj na rýchle varenie obedov, čo sa tu celkom oplatí. Po raňajkách konečne vyrážame na prieskum. Všimla som si, že keď sme na nejakom mieste prvýkrát, poháňa nás to všetko preskúmať, pekne od jedného konca na druhý, akoby sme potrebovali mať v hlave jasnú predstavu o novom teritóriu. Vlastne sa tomu ani nebránime a tak vyrážame na prieskum od Vřídla na opačný koniec ako včera.

Vřídelní kolonáda

Prvou kolonádou je Vřídlo, alebo teda Vřídelní kolonáda, dosť nová modernistická budova, ktorá mi do starého koloritu mesta veľmi nepasuje, no asi po 4 dňoch som si na ňu tak zvykla, že si to neviem inak predstaviť. Nakoniec, je to celkom veľký halový priestor a vládne tu taká pokojná atmosféra.

Ďalej prechádzame cez Tržní kolonádu, ktorú mám asi zo všetkých najradšej. Je ešte ráno a tak slnečné lúče prenikavo osvetľujú túto nádhernú drevenú kolonádu do oslnivo bielej. Ochutnávam prvý liečivý prameň, ktorý ma prekvapuje výrazne dobrou chuťou ale aj vysokou teplotou, takže áno, hlúpy nápad, naozaj sa tu nesnažte piť pramene priamo z dlane. Väčšina ľudí si naberá pramene do špeciálnych porcelánových šálok, ktoré sú tu akousi tradičnou nutnosťou, no rozhodla som sa odolať tomuto gýču. Ale k tomu sa ešte vrátim neskôr.

DSCN8222 (2)DSCN8227 (2)DSCN8224 (2)

Pokračujeme uličkou so starými budovami na najväčšiu Zámeckú kolonádu s nádherným vysokým stĺporadím, priestranným námestím pri rieke, a tu si prvýkrát na lavičkách užívame nádherné jarné počasie. Milujem tieto prvé jarné okamihy, na ktoré sa vždy teším asi celú zimu…

DSCN8232 (2)DSCN8381

Na konci kolonády je roztomilý stánok Becherovka, ktorá ku Karlovym Varom proste patrí. Pán Becher ju totiž začal vyrábať už v 19. storočí práve tu, ako medicínsky likér na žalúdočné problémy. Mnohí ju označujú za jeden z liečivých kúpeľných prameňov 🙂 V meste je aj múzeum Becherovky, kde sa môžte dozvedieť niečo z jej zaujímavej histórie prípadne si dať malú ochutnávku, no my sme nemali tak veľa času na chodenie po múzeách. No ak chcete domov priniesť tradičný karlovarský suvenír, určite prineste Becherovku. A práve v tomto stánku ju myslím kúpite najvýhodnejšie.

Prechádzame ešte cez nádhernú Sadovú kolonádu, ku hrozne škaredému najvyššiemu hotelu, kde si až po chvíli uvedomujeme, že práve tu sa koná ten slávny filmový festival, až ku budove Alžbětinych lázní, kde končí taká tá hlavná kúpeľná trasa.

DSCN8256 (2)DSCN8261 kópia 2DSCN8265DSCN8403DSCN8266.JPG

Po celkom aktívnom chodení po meste si ideme konečne oddýchnuť do lázní. My sme tu neboli na zdravotnom pobyte, ale mohli sme vyskúšať wellness program, ktorý ponúkajú Zámecké lázně, nad Tržní kolonádou. Je to síce drahšie wellness, ale oplatí sa. Ponúkajú aj zvýhodnené o niečo lacnejšie vstupné, ktoré začína presne o 14tej, ale je veľká pravdepodobnosť, že tu bude príliš veľa ľudí, aby ste si to naozaj užili. My sme prišli o štvrtej a bolo to tak akurát. Najviac som si užila termálny bazén, ktorý má asi najkrajšie prostredie v akom som kedy wellnessovala. V programe sú okrem bazénu aj sauny, ale myslím, že už som bola aj v lepších, no je tu ešte miestnosť kde sa inhaluje minerálna voda, a to bolo akurát na moje trochu prechladnuté dutiny fajn. Vlastne po tomto dni som už nemala ani náznak nádchy. V cene máte aj vodu, teplé nápoje, no požičanie uterákov sa platí zvlášť.

zl-duch
Foto: http://www.zamecke-lazne.com

Po takomto skvelom oddychu vyrážame do večerného mesta, no nejaký rušný nočný život tu nečakajte. Vlastne, nečakajte tu skôr vôbec žiadny nočný život. Po rušnom dni, kde sa tu striedali množstvá turistov, sa to tu so zapadajúcim slnkom celkom vyľudňuje a na uliciach stretávame sem-tam nejakých kúpeľných hostí. Som už asi zvyknutá na taký typický večer z Talianska, kde to práve večer ožíva a večerať sa začína od 20:00 a neskôr. Ale tu sme stále v Čechách, takže na druhý deň plánujeme začať večer radšej od 18:00 ako sa tu patrí. Je to “taková blbost”, ale áno, už sme si všimli, že každá krajina má akýsi svoj denný režim, ktorému sa treba prispôsobiť. Na večeru sme sa rozhodli pre typické české jedlo a tak skúšame reštauráciu U Křížovníku. Interiér je akože stredoveký, no mne to príde všetko také “akože pre Nemcov”, ale zato jedlo je naozaj výborné, aspoň tá moja sviečková fakt bola!

A čo je lepšie ako ukončiť deň večernou prechádzkou k hotelu Pupp… je tu nádherná grandiózna atmosféra, všetko krásne nasvietené a skutočný kľud.

DSCN8295 (2)DSCN8323DSCN8334DSCN8313DSCN8302DSCN8305DSCN8314

Skvelý deň za nami a ešte 2 pred nami, ale o tom nabudúce v pokračovaní článku…